Plattdüütsch Runn

Wi sünd no dor! Lang’n hebbt wi us ni sehn or wat vonanner hört! Nu wüllt wi us, so as anner Johr ook, to’n Johresutklang to een komodigen Nomiddag dreepen un besnacken, wi dat  in’ Januar 2022 woller anloopen, wieder gohn kann, tomol sick in de Plattdüütsch Runn wat ännert hett. Dorto ober mehr bi us Dreepen.

Ick würr mi frei’n, wenn Ji so as jümmers mit veel Sposs un Freide an us Plattdüütsch Modersprook mitmokt un komt. Wi dropt us an’n 24.11.2021 üm halbig Veer, ditmol anners as sünst, in’t Rathuus in Groothansdörp i’n grooden Sitzungssaal. Bitte weest pünktlich.

Wiel de Corona-Pandemi no ni vörbi is, mööt ook wi de Hygiene-Vörschrifften inholen. Ni all Lüüd sünd impft, dorüm möch ick jo bitten, jo telefonisch ünner (04532-2803917 orrer Mobil 0170-4091661) antomell’n. Sünst könt Ji ni deelnehmen, kann Jo ni rinnlooten.

Schullt sonst no Frogen geewen, ji könt mi geern anroopen.

Utkunft gifft Peter Berndt, 04532-2803917

- - - - - - - - - - - -

Leewe Maaten, ick wüll hoopen, dat wi us in’t Johr 2021 wedder seehn. Edder ward dat woll ni weer’n, Termin ward ick rechttietig mitdeelen. Villicht könt ji mol upschriewen, wat ji so besünners beleewt hebbt in 2020.

Ick frei mi up jo Interesse an us Plattdüütsch Modersprook un an jo lebennig Mitmoken!

- - - - - - - - - - - -

Am 30. April 1984 wurde die »Plattdüütsch Runn« von Christian Meynerts Rektor i.R. gegründet.

Nach dem Tod von Herrn Christian Meynerts im November 1998 hat sich ein Sprechergremium verständigt, die »Plattdüütsch Runn« im Sinne von Herrn Meynerts weiterzuführen.

Zum Sprechergremium gehören:

Herr Peter Berndt (Leitung), Großhansdorf

Frau  Helga Schaarschmidt, Großhansdorf

Herr Hans-Georg Köpke, Hoisdorf

Frau Waldtraut Buchner, Großhansdorf

Frau Hilde Schulz, Hamfelde

Seit 1999 lebt die »Plattdüütsch Runn« unter dem Dach des Heimatvereins Großhansdorf e.V. Sie trifft sich immer am letzten Mittwoch im Monat um halb Vier zu einer gemütlichen Runde. Die Abende werden von 15-25 Personen besucht. Wir freuen uns über jeden Streiter für unsere plattdeutsche Sprache, der kommt, mitmacht oder nur zuhört und diese schöne farbige Sprache im Ohr der Menschen am Leben erhält.

Es ist wichtig für das Verständnis untereinander, für die Heimat, dass man sie erlebt, schätzen und lieben lernt. Nur wer sich so verhält, versteht die Heimat, die Kultur und unsere schöne alte Muttersprache »Plattdeutsch«, die mittlerweile als eigenständige Sprache in der »Europäischen Charta für Minderheiten-Sprachen« anerkannt und festgeschrieben ist. Auch die Landesverfassung für Schleswig-Holstein liegt in plattdeutscher Sprache vor. Kinder lernen wieder Plattdeutsch an den Schulen, so finden alle 2 Jahre Lesewettbewerbe statt, die mit dem Sieger auf Landesebene ein hohes Niveau erreicht haben.

Unser Ziel ist es, die plattdeutsche Sprache zu erhalten, die Aussprache, das Schreiben zu verbessern und im Wortschatz schon fast Vergessenes wieder mit Leben zu erfüllen.

Wenn es auch schwer fällt, aber solange wir uns in der plattdeutschen Sprache unterhalten und dies der Bevölkerung immer wieder nahebringen – überlebt unsere »Plattdeutsche Sprache«.

2. Vors. Michael Haarstrick · Sieker Landstr. 193 · 22927 Großhansdorf · Telefon 0151-15608329