Plattdüütsch Runn

Die Plattdüütsch Runn findet an jedem zweiten Donnerstag im Monat um 15:30 Uhr statt, wie gewohnt im DRK-Huus, Papenwisch 30.

Leeve Lüüd, op mien Beeden vun‘t letzt Mal hett sick nüms meldt, un so mutt ick noch mal fraagen, wat sick nich een finnen deit, de dat Leit vun de Runn övernehmen much. Villicht lett sick dat ok to tweet maaken, een, de för de Organisatschoon sorgt, to‘n Bispill Ankünnigung innen Waldreiter un annere Bläder, för wat to Drinken sorgen, to rechte Tied dor sien un den Slötel verwalten, un een tweeten, de sick dorüm bemöht, dat de schönen plattdüütschen Leeder sungen wardt, dat in de Runn jeedeen tomindst eenmal to Wort kümmt, wat ick jümmers mit de erst Runn maak. Dorför findt sick een Thema: Hest wat in’t Blatt leest, in’t Fernsehen ankeeken oller Di över ans wat opreegt, giffst dat in de erst Runn un warst Di wunnern, wat de Lüüd all to seggen hebbt… Denn gifft dat so veele Bööker, ut de wat vördraagen warden kann un op letzt könnt de Deelnehmers ok sülvst lütte Geschichten schrieven, un de, de dat plattdüütsche Leit hett, kann sick denn een Opgaav för dat nächst Mal överleggen, un denn steiht dor een grootet Böökerschapp mit ganz veele plattdüütsche Bööker…

Dat is allens keen Hexenwark, man ick mutt 30 km fohren, wat mi inne Wintertied sünnerlich suur wardt, un denn is miene Gesundheit jüst nich op best. Liekers mag ick dat nich eenfach hensmieten, ick wüür dat geern in niege Hannen leggen.

Die Plattdeutsche Runde hat bisher keinen Nachfolger für die Leitung gefunden. Überlegen Sie bitte noch einmal, ob Sie sich nicht doch für diese Aufgabe interessieren könnten. Sie müssen dafür nicht perfekt Plattdeutsch sprechen können, wichtig ist, dass Ihnen die Sprache und ihre Erhaltung am Herzen liegen.

Selbstverständlich stehe ich Ihnen für den Übergang mit Rat und Hilfe zur Seite, wenn Sie es wünschen, aber vielleicht möchten Sie einen völlig neuen Stil entwickeln, bei dem ich Ihnen natürlich nicht reinreden würde. Lassen Sie dieses Kulturgut nicht untergehen!

Die nächste Runde findet am Donnerstag, 11. April, um 15:30 Uhr im DRK-Haus in Großhansdorf am Papenwisch statt. Sie sind herzlich eingeladen! – Kiek mol in!

Ingeburg Büll-Meynerts, Telefon 04531-84540 oder 0173-9969171

- - - - - - - - - - - -

Die Plattdüütsch Runn unter neuer Leitung

Peter Berndt hat die Plattdüütsch Runn über 25 Jahre erfolgreich geleitet, nun steht er dafür aus gesundheitlichen Gründen nicht mehr zur Verfügung. Ihm gebührt ein großer Dank für die über den langen Zeitraum geleistete Arbeit. Eine Würdigung seiner Verdienste durch Joachim Wergin veröffentlichten wir im Waldreiter vom November 2021.

Büll-Meynerts, IngeburgSeine Nachfolgerin ist Ingeburg Büll-Meynerts. Sie bringt alle Voraussetzungen dafür mit, die plattdeutsche Sprache bei uns weiterhin erfolgreich am Leben zu erhalten, denn sie ist die Tochter von Christian Meynerts, dem Gründer unserer Plattdüütsch Runn. Geboren ist Ingeborg 1943 in Kiel, 1950 kam sie mit ihren Eltern nach Großhansdorf. In Kiel absolvierte sie ein Studium im Lehrfach Deutsch bei Ivo Braak mit dem Teilfach Niederdeutsch. Sie ist auch Referentin für das niederdeutsche Spiel im Präsidium des Landesverbandes der Amateurtheater in Schleswig-Holstein. Seit 50 Jahren lebt und wirkt Ingeburg Büll-Meynerts in Bad Oldesloe, wo sie ebenfalls eine plattdeutsche Runde leitet. Bei der Oldesloer Bühne hat sie in einigen niederdeutschen Stücken auch Regie geführt.

Übrigens, Frau Büll-Meynerts hat Nico Henningsen, den Gründer unseres Heimatvereins, noch persönlich gekannt. Auch den Waldreiter hat sie schon ausgetragen, um sich ein Taschengeld zu verdienen.

Detlef Kruse